23 February 2015

Nemoc je jen stav mysli ...

Po celozimním otužování ve formě sprchování studenou vodou a běhání a běžkování venku v mrazu by jeden čekal, že bude mít železnou imunitu a žádná rýmička ho jen tak neskolí. U mě to platilo celou zimu, nemoci i nachlazení se mi vyhýbaly, i přes několik ohnisek nákazy v blízkém okolí :-) až teď v pátek to přišlo, odpoledne mě začalo škrábat v krku. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost a večer ještě vyrazil na interval běžecký trénink. V sobotu ráno už to bylo horší, ale ještě pořád jsem fungoval a protože venku svítilo slunce, s Helčou jsme vyrazili na výlet v okolí Jílového u Prahy. Takže asi 10km chůze. Odpoledne už ale bacily začaly vítězit, takže jsem zbytek víkendu proležel, abych dnes ne zcela fit vyrazil do práce. Průběh nemoci lehkej, žádný teploty nebo tak, ale pořád se cítím bídně a jsem slaboučkatej a unaveňoučkatej.  Snad se z toho ale rychle seberu a tréninkový dopad bude minimální. Předloni jsem po nemoci prakticky začínal od nuly :-( 
Aby tenhle příspěvek nebyl jen plný virů, pár věcí se v posledních dnech povedlo. Ještě před ochořením jsem pokořil při lehkém výklusu (7,5km, tempo 6:15, TF avg 147) běžecký index 50 - nic to neznamená, garanci maratonu pod 4 tím rozhodně nemám, ale je príma vidět, že se posunuju. Další trénink byl 6,5km - 1km na rozklus, pak 3x600m rychlostí 4:30 / km. Meziklusy asi 1 km kolem 6:15 / km. Docela makačka, Helča to dala se mnou bez větších známek námahy :-) je veselé, že i po loňské maratonské přípravě a letošním docela intenzivním začátku roku by mi na tratích do 10km pravděpodobně stále utekla, ale už né o parník :-)
Zároveň jsem dosáhl hranice 1000 výškových metrů a váha se ustálila na 74,5kg, ač v neděli jsem měl výdej asi 3kJ. Ty necelý 4kg na břiše jsou docela znát a taky už nehrozí, že bych si neviděl na pindíka :-)
Sobotní a nedělní tréninkové manko jsem doháněl intenzivní teoretickou přípravou. Několik instruktážních videí o kraulu přineslo následující poznatky a věci, na které se musím soustředit:
  • při plavání koukat na dno bazénu, nezvedat hlavu
  • neplavat rovně jako prkno, ale rotovat tělem při každém záběru
  • nekrčit kolena, kopat z kyčlí, natažený nohy
  • při záběru prsty ruky směřujou kolmo dolů
  • při zanoření ruky ji téměř propnout a ne jít hned do záběru (blbě se to popisuje - chce to vidět :))
První bod vím a dělám, jen občas v Podolí to není realizovatelný. Druhý bod asi dělám intuitivně, ale nikdy jsem se na to nesoustředil. Nohy taky vím, jen kopu zbytečně rychle. Záběr rukou a zanoření jsem dělal úplně blbě, to budu pilovat. Už se těším do bazénu, až si to všechno v praxi vyzkoušim.
Na závěr jsem si dal video "Open water swimming - sighting and navigation ". O tom ale až někdy příště.








No comments:

Post a Comment