25 August 2015

Zpátky k tréninku

Pomalu končí léto a je na čase alespoň trochu obnovit tréninkové návyky předmaratonského období. Klánovický půlmaraton je přesně za dva měsíce a jak už jsem psal, nerad bych se tam nějak výrazně trápil :-) přece jen běhací výpadek je citelný. Nejdřív 14dní tropické teploty, během kterých jsem naběhal čistou nulu, potom menší zranění kolene na beach volejbalu a další týden pauza. Pár dní jsem nemohl chodit po schodech, potom se to lepšilo ale koleno pořád bolelo. Zátěžový test podstoupilo na hodině crossfitu. Nejsem fanda hromadného cvičení, posilování a dalšího honění svalů, ale zkusit se má všechno a v rámci firemní akce jsem se této taškařice zúčastnil. Na hodinu a něco jsem tak crossfitoval ve skupině pro pokročilé začátečníky :-) nejdřív jsme běhali po chodbě, potom 2x14 angličáků, pak nějaký protahování, trocha techniky zvedání železa a kdesi cosi. Následoval deadlift, neboli zvedání činky ze země k pasu. Instruktor nejevil větší zájem kontrolovat správnost provedení, takže jsem se bál že si tak maximálně zničím záda. Po půlhodince blbnutí se železem přišlo finále v podobě 25minut intenzivního střídání deadliftu (s 30kg - 20kg tyč + 2x5kg kotouče - menší železa neměli :)), angličáků a sed lehů. Instruktor napsal na tabuli "AMRAP" - jak mi bylo vysvětleno to znamená "as many repetitions as possible" :-) takže jsem v dlouhých 25minutách nazvedal v mrtvém tahu jeden a půl tuny, udělal 50 burpees (další crossfiťácký termínus technicus) a 100 sit-upů  (normální sed leh, ale zní to zřejmě drsněji v angličtině :-)). Zvládl jsem to celkem s přehledem, i když u konce už se břišní svaly trochu bránily. Obavy že se ráno nehnu se nepotvrdily a navíc mě přestalo v tom zápřahu bolet koleno, takže crossfit hodnotím celkově pozitivně, i když fanda hromadného cvičení ze mě rozhodně nebude.
Minulý týden jsem restartoval běžeckou kariéru nákupem nového bežeckého baťohu. Salomon a Inov-8 modely za 3000Kč+ jsem zavrhnul a až při serfování na stránkách Decathlonu jsem objevil super baťoh s vysoce příznivou cenovkou kolem 700Kč. Hned po práci jsem tak v obchodě běhal s batohem na zádech, abych zjistil, že sedí dobře, má nastavitelný objem 9 - 14l, spoustu kapsiček, lahve na pití vepředu na popruzích a dokonce píšťalku, kdybych někde zahučel do rokle :-) Rozhodování bylo rychlé a batoh už je doma. 
Na první test si ale Kalenji musel počkat, na vině byla služební cesta na Slovensko, kde kromě zmíněného crossfitu proběhl i 4x Zlatý Bažant a 1xWeissBier Krombacher. Po návratu jsme v sobotu s Helenkou vyjeli na kola do Krušných hor a najezdili 43km na trase Boží dar - Mrtvý rybník - Abertamy - Pernink -  Horní Blatná - Blatenský vrch - Rýžovna - Boží dar. Po cestě bylo i několik výživných stoupání. Po cestě mi upadlo zadní kolo, zřejmě selhal rychloupínák nebo člověk který to kolo rychloupínal (já) :-) naštěstí to nebylo nikde ve sjezdu, ale při pokládání kola na zem na rovině :-) ... Krušky mě mile překvapily, je to tam moc hezký a počasí nám vyšlo, takže fajn.
V neděli konečně došlo na test výběh s baťohem. Naplánoval jsem si cca 15km okruh, z Jesenice nejkratší cestou do Kunratic, seběh do lesa k rybníku a pak delší cestou přes Šeberov zpět. Hned po 20metrech běhu zjišťuju, že držáky na pití vepředu jsou fajn jen pokud lahve nepřesahují určité rozměry. Petka 0,5l z Lidlu za 3,50Kč je překračuje. Dostávám tak několikrát nafackováno a lahvička putuje na záda. Druhá drží, chvíli mě sice otravuje neustálé šplouchání vody, ale při další zastávce utahuju popruhy, zesiluju hudbu v MP3 a je po problému. Dál už o batohu ani nevím. Bežím si na pohodu, tempo tradiční šestkové, je to totiž pořád z kopce. Za chvíli jsem v Kunraticích, žízeň nemám ale piju abych ten baťoh využil :-) Namíchanou mám spešl směs voda a chia semínka. Příval energie z chia semínek postupně rozpouštím v kopcích v lese a začínám zpomalovat na 6:30 / km. Za Šeberovem vbíhám do polí a je to veliká pohoda, nic mě nebolí, svítí slunce, pofukuje větřík, běžecká idylka. S dobrou náladou dobíhám až na metu 14,5km, kde mi vypadne GPS signál a za chvíli i tepovka. Jasný znamení že je čas se na to vykašlat a posledních pár set metrů dojít :-)
Řečí čísel je z toho 15km za 1:39, čas slabý ale nikam jsem se nehnal, po cestě ladil baťoh a na konci šel. TF avg 163 a index 44 taky není žádná hitparáda, ale po měsíci nicnedělání nelze čekat zázraky. Uvidíme jak rychle se to zlepší ... včera jsem běhat nešel, tak jsem aspoň udělal 103 dřepů podle videa "How to squat properly" :-)
A už tu dlouho nebyla žádná výzva! Tak tedy: Klánovický 1/2M za 1:55 :-) po cestě ale leží několik překážek, například pivní fest ve Stuttgartu nebo oslava jedněch 40in ... ;)


No comments:

Post a Comment